субота, 2 березня 2013 р.



Отож газові турбіни мають дуже широке застосування у сучасному світі технологій. Їх використовують у авіації, в якості основних двигунів силових установок літаків, вертольотів та безпілотних літальних апаратів, їх також використовують на теплових електростанціях, в електропоїздах, і для приводу компресорів (повітряних і газових) з одночасним виробленням електричної і теплової енергії у газовій, металургійній та хімічній промисловості, у якості теплових двигунів, газотурбовозів автобусів легкових і газових автомобілів, гусеничних тракторів, танків. Більшість конструкторів вважає газову турбіну перспективнішою для вантажних автомобілів та автобусів завдяки її мало шумності, відсутності вібрації, можливості роботи без системи водяного охолодження, та достатній чистоті відпрацьованих газів
        Газотурбінні двигуни можуть працювати на газоподібному паливі (природнім газі, попутних і побічних гарячих газах, газогенераторних газах). На рідкому паливі (нафті, дизельному паливі). У газотурбінному двигуні замкнутого циклу робоче тіло після закінчення роботи у турбіні не викидається, а бере участь у наступному циклі. Такі двигуни дозволяють збільшувати одиничну силу і використовувати у них ядерне паливо.
        Для підвищення коефіцієнту корисної дії газових турбін  частину теплоти ,яка викидається в повітря використовують повторно. Такий  процес ,у якому утилізується тепло вихідних із турбіни газів називається регенерацією теплоти. Повітря з компресора направляється у теплообмінник, де воно отримує теплоту від газів ,які вийшли з турбіни. Після досягнення певної температури воно направляється в камеру згорання ,де ,тепер,  отримує  меншу кількість теплоти згорання палива. Проте наразі застосування регенераційної теплоти застосовується лише в стаціонарних установках через велику вагу та розміри регенератора.
          
Основними недоліками газових турбін є:
* Не великий К.К.Д(~20-30%),особливо на малих обертах турбіни
* Економічно не вигідними є запуска та зупинка турбіни.
*Застосовуються високі температури(необхідність якісних ,міцних запчастин) та необхідність використання газу високого тиску(додаткові затрати енергії на використання складних компресорів)
*   Повільні запуск та зупинка роботи пристрою.

Немає коментарів:

Дописати коментар